Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

West-Vlamingen trouw aan en geïnteresseerd in Focus en WTV

West-Vlamingen trouw aan en geïnteresseerd in Focus en WTV

Nieuws
15/05/2014

WTV en Focus bestaan intussen meer dan 20 jaar, en uit de online bevraging blijkt dus dat de West-Vlamingen nog altijd trouw zijn aan hun regionale zender. 9 op de 10 ondervraagden kijkt, 3 op de 10 heel vaak of bijna dagelijks.

De West-Vlaming  heeft dus een vaste afspraak met zijn regionale zender en jong of oud informeert zich graag over het nieuws en informatieve programma’s uit zijn streek.

32% van de bevraagden surft ook geregeld naar onze nieuwe website  en wat belangrijker is : ons nieuws wordt betrouwbaar en relevant bevonden.

Conclusies

Hierbij 12 conclusies die ons geweldig motiveren om elke dag opnieuw enthousiast tussen onze West-Vlamingen te staan.

  1. 9 op 10 van de ondervraagde West-Vlamingen geeft aan kijker te zijn van Focus of WTV.
  2. 3 op 10 West-Vlamingen geeft aan heel vaak ((bijna) dagelijks) te kijken.
  3. Regionale televisie wordt het vaakst vermeld als 1 van de 3 favoriete media om zich te informeren over de regio.
  4. West-Vlamingen geven in sterke mate aan dat ze geïnteresseerd zijn in nieuws en info over de regio. De kijker vindt dat we erin slagen om dit op een goede manier te brengen.
  5. Heel wat van de ondervraagde kijkers hebben een vaste afspraak met hun regionale zender.
  6. Ook de jongere generatie West-Vlamingen is geïnteresseerd in regionaal nieuws en regionale info.
  7. Zowel Focus als WTV krijgen een goed algemeen rapport van de bevraagde kijkers.
  8. Het nieuws wordt in zeer sterke mate betrouwbaar en relevant bevonden en wordt volgens een grote meerderheid goed gebracht.
  9. De kijkers hebben behoefte aan interessante, informatieve programma’s. Zoals extra info over uitstapjes , vrije tijd en toerisme in de regio. Maar ook humor wordt geapprecieerd.
  10. We blijven alert voor aandachtspunten zoals een goed evenwicht tussen reclame, nieuws en programma’s, een duidelijke programmatie en een blijvend streven naar kwaliteit.
  11. 32% van de online bevraagde West-Vlamingen surft geregeld naar de regionale nieuws-en inforubrieken van onze website focus-wtv.be (die intussen helemaal is vernieuwd).
  12. Zowel Focus als WTV worden door de West-Vlaming beschouwd als “van (bij) ons”.
Auteurs: