Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Valentijnsactie Howest helpt Kortrijk aan doeltreffende liefdesverklaringen

Valentijnsactie Howest helpt Kortrijk aan doeltreffende liefdesverklaringen

Nieuws
12/02/2020

Op basis van korte interviews personaliseerden zij ter plaatse valentijnskaartjes voor bezoekers van de K in Kortrijk.

Gewapend met inzichten rond reclamestrategie en consumentengedrag knoopten de studenten gesprekken aan met de Kortrijkzanen in de K, het shoppingcentrum in Kortrijk. Vervolgens werkten zij gepersonaliseerde boodschappen uit.

“Jongeren worden voortdurend gebombardeerd met reclameboodschappen. Met behulp van artificial intelligence en big data inzichten gaan marketeers steeds vaker gepersonaliseerde boodschappen ontwikkelen”, aldus Joanna Desmet, docente Reclamestrategie in de opleiding Communicatiemanagement. “Door gepersonaliseerde handgeschreven liefdesverklaringen uit te werken, focuste de valentijnsactie op de essentie van interpersoonlijke communicatie: in dialoog treden en met enkele gerichte vragen een persoon leren kennen.”

 

Auteurs: 
Jitse Lapeire

Operatie Oeganda, binnenkort op Focus en WTV