Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Bewoners betalen voor uitgeschakelde parkeermeters

Bewoners betalen voor uitgeschakelde parkeermeters

Nieuws
13/02/2019

Volgens schepen van mobiliteit Björn Anseeuw gebeurde dat stiekem, want heel wat bewoners bleven betalen waar dat niet meer moest.  "De lijst met gedupeerden is lang", zegt hij. "Zo kochten minstens 95 Oostendenaars nietsvermoedend een bewonerskaart om te parkeren op de Nieuwpoortsesteenweg terwijl heel wat andere weggebruikers niet moesten betalen. Dat kan natuurlijk niet".

“In april 2018 gaf de voormalige burgemeester de opdracht om de parkeermeters op de Nieuwpoortsesteenweg, tussen de Heilig-Hartlaan en de Elisabethlaan, uit te schakelen. Hij deed dat om een oplossing te bieden aan de bewoners van het Westerkwartier die werden gehinderd door werken in eigen straat,” verduidelijk Anseeuw. “Het is logisch dat het stadsbestuur mee zoekt naar alternatieve oplossingen voor bewoners wanneer die worden gehinderd door openbare werken in hun straat, maar het is ongehoord dat dit stiekem gebeurt zonder enige formele beslissing van het stadsbestuur.”

Geld terug

Het stadsbestuur zal nu aan een oplossing werken. Voor de 95 inwoners die een parkeerkaart hebben gekocht wil de schepen inspanningen doen opdat ze hun geld zouden terugkrijgen. Op termijn worden de parkeermeters trouwens weer in werking gesteld.

Auteurs: