Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Kijkcijfers

Kijkcijfers

Een dank-je-wel voor onze kijker is hier zeker op z'n plaats want de kijkcijfers van Focus en WTV zijn nog steeds veelbelovend.

Wekelijks stemmen gemiddeld zo’n 510.000 kijkers af op Focus en WTV (Bron: CIM). Op maandbasis loopt dit op tot een 780.000 kijkers.

In 2014 stemden in totaal 892.000 verschillende kijkers af op onze zender (Bron: PPM).

Jaarlijks doen we een grootschalig onderzoek bij zo’n 2500 West-Vlamingen (18 - 79 jaar). Deze studies worden uitgevoerd door het marktonderzoeksbureau iVOX (Leuven).

De resultaten:

  •  9 op 10 van de ondervraagde West-Vlamingen geven aan kijker te zijn van Focus en WTV. 30% geeft aan vaak te kijken. 60% kijkt minstens wekelijks.
  • Focus en WTV hebben een stabiel kijkerspubliek. Het overgrote deel (70%) bevestigt evenveel te kijken in vergelijking met 1 jaar geleden. 15% kijkt meer en 15% kijkt minder.
  • Regionale televisie wordt het vaakst vermeld als 1 van de 3 favoriete media om zich te informeren over de regio. De website www.focus-wtv.be scoort hier ook goed.
  • 63% van de online West-Vlamingen bezoekt wel eens de website van Focus en WTV.
  • Er is een sterke overlap tussen kijken naar Focus en WTV en surfen naar www.focus-wtv.be. De trouwe kijker is ook een trouwe bezoeker van onze website.
  • Zowel het nieuws als de website krijgen een nette 7,5 op 10. Het nieuws blijft een hoge algemene evaluatie houden. De kijker hecht in het bijzonder belang aan een goed gebracht, betrouwbaar, relevant, actueel en boeiend nieuws. Bijna alle kijkers van Focus en WTV (97%) bekijken het nieuws.