Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Resultaten iVOX Studie

Resultaten iVOX Studie

De regionale zenders Focus & WTV lieten in maart 2014 een grootschalige online bevraging uitvoeren naar de mening van een representatieve steekproef van 2459 West-Vlamingen (18-79 jaar). Deze studie werd uitgevoerd door het gerenommeerde bureau iVOX (Leuven).

 

Hierbij 12 conclusies die ons geweldig motiveren om elke dag enthousiast tussen onze West-Vlamingen te staan:

1)

9 op 10 van de ondervraagde West-Vlamingen geeft aan kijker te zijn van Focus of WTV.

2)

3 op 10 West-Vlamingen geeft aan heel vaak ((bijna) dagelijks) te kijken.

3)

Regionale televisie wordt het vaakst vermeld als 1 van de 3 favoriete media om zich te informeren over de regio.

4) 

West-Vlamingen geven in sterke mate aan dat ze geïnteresseerd zijn in nieuws en info over de regio. De kijker vindt dat we erin slagen om dit op een goede manier te brengen.

5)

Heel wat van de ondervraagde kijkers hebben een vaste afspraak met hun regionale zender.

6)

Ook de jongere generatie West-Vlamingen is geïnteresseerd in regionaal nieuws en regionale info.

7)

Zowel Focus als WTV krijgen een goed algemeen rapport van de bevraagde kijkers.

8)

Het nieuws wordt in zeer sterke mate betrouwbaar en relevant bevonden en wordt volgens een grote meerderheid goed gebracht.

9)

De kijkers hebben behoefte aan interessante, informatieve programma’s. Zoals extra info over uitstapjes, vrije tijd en toerisme in de regio. Maar ook humor wordt geapprecieerd.

10)

We blijven alert voor aandachtspunten zoals een goed evenwicht tussen reclame, nieuws en programma’s, een duidelijke programmatie en een blijvend streven naar kwaliteit.

11)

32% van de online bevraagde West-Vlamingen surft geregeld naar de regionale nieuws-en inforubrieken van onze website focus-wtv.be (die intussen helemaal is vernieuwd).

12) 

Zowel Focus als WTV worden door de West-Vlaming beschouwd als “van (bij) ons”.